Tuesday, August 25, 2009

Friday, August 7, 2009

masalah aku..

Sejak mula ku kenali
Oh dirimu kasih
Hala tujuan hidupku semua ditanganmu
Memang dunia penuh duka dan jalan berliku

Namun harus ku rasai tempuhi sendiri
Kerna pasti tiba untuk semua
Oh masanya ku menentukan (nya)
Ku tahu dirimu tak pernah akur

Dengan pendirianku
Inilah suara hati bergema
Dengar (lah) pendirianku
Bukan mudah tuk ku lupa apa yang kau usaha

Membimbingku ke puncak apa yang ku cita
Namun kan ku merasa gagal sementara
Baru mungkin kan ku bangkit
Teguh dan berbangga

Maafkan ku berterus terang
Bukan maksudku membuat kau bimbang
Percayalah demi kebaikan
Harus ku lakukan sendiri
Kerna pasti tiba untuk semua
Oh masanya ku melakukan

Selama bersama,
aku hanya menerima
Menurut kata,
kini tiba masaKu pula memberi kata dua
Teruskan saja, lupa segala

p/s: "keputusanmu bukan paksaan sayang, namun fikirkan la,ia utk kebaikan kita."

masih ragu2.



p/s: hanya Tuhan saja yang mengerti.

Wednesday, August 5, 2009

ape2 je lah...


p/s: nanti aku cuci gambaq ni...peace for world.

Tuesday, August 4, 2009

ReSaH

Berapa lama harus aku tunggu
Kata setuju kamu
Kau biar aku menanti pilu

Kau diam bisu buat aku keliru
Mana tuju hatimu
Usah biarku resah menunggu

Raut wajahmu bisa ditelahku
Kau masih belum tentu
Apa ada rasa dalam hatimu

Datang padaku cerita padaku
Ungkapkan rasa itu
Apa saja buat hilang ragumu

Sesungguh tak kau tahu
Diriku ada kamu
Akan ku relakan semua ada ku untuk mu

Mungkin bila kau tahu
Mungkin bisa kau temui jiwaku
Usah biar terusan begitu…

p/s: KAU (aku) ,AKU (dia)

H satu N satu

hai semua...skrg ni dah byk institusi pendidikan,ie.sekolah, universiti, ditutup sbb merebaknya virus influenza ni..hhm, saya rasa salah satu sbb knp wabak ni dpt merebak sbb cuaca skrg yg panas kering dan kkdg ujan.hmm,ni pun blh membantu ia merebak.Komuniti juga perlu berhati2 dan sentiasa mengupdate keadaan yg berlaku skrg. Berhati2 membawa anak2 berjalan2 di tempat yg menjadi tumpuan ramai. dan kalau boleh tangguhkan dulu nk bwk anak2 berjalan2 sama ada shoping @ bercuti. Bercuti je kat umah, lebih selamat kot..(eh..boleh lak kot2...).. Main je menda paa da kat umah, kkdg tumpuan parent kpd anak2 boleh membuatkan mereka tak kisah utk berada dirumah.jgn jadikan kebiasaan membawa anak2 ke tempat org ramai (cth shoping kompleks dan pasar mlm). Anak2 ni antibodi dia lemah lg, kalo org dewasa pun bleh kena virus ni, apatah lg kanak2..Jadi sentiasa berwaspada dan kalo nak jugak pergi ke tempat sedemikian, pakai la penutup hidung mulut tu.(jadi la doktor dan nurse kejap...atau pakai je helmet...hahaha)

p/s: apa2 pun mencegah lebih baik dr merawat...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...