Tuesday, March 10, 2009

kesibukan cameron highland

bercuti di cameron highland. baru bercadang ngan membe nak g jalan2 ke sana,tapi tak sangka plak akan disponsor dek sepupu seniri.hahaha.oo, bukan sepupu tapi by company tmpt dia keja. bes kan...? bercuti selama 2 hari 1 mlm (cukup la tu.) kami bertolak around 11 am and it takes more than 4 hrs +- to reach hotel. kami stayed at heritage hotel. bes.view cantik. disebabkan kami dr simpang pulai, perjalanan jauh cket sbb kena berdepan dgn kesibukan jalan yg sgt teruk dan peak hours.huh. mmg mencabar dan bes. kami sampai hotel, myb dalam pukul 4 lebih. than after rest for 1 hr kami kuar jalan2 dan kami g pasar mlm.hahaha.bes ape pasar mlm nye. tp d sayur je la myk dan payung strawberi.(knp la aku x amik gmbar payung strawberi tu, kalo tak leh tunjuk kat korang, korang g la seniri tgk)ehehe.

tetapi malangnya, saya bleh pergi ngan tak bwk duit, yg ada lam poket ni rm13, leh beli souviner yg ntah pae2, x bes lansung g. seronok org sponsor hotel tp tak bwk duit seniri, (sedeh giler,wei).next, kami berjalan ke what i called "giant fruit". snap few pictures kat sana, ( nnti2 aku upload pic tu,ok), pastu ktorg move g pasar mlm dalam hujan.hahaha. mlm tu, kami pekena stembot heritage hotel. tomyam sedap tp cket.( tak puas aku mkn, hahaha, tp actually dah kenyang dek pizza kat pasar mlm tu, hehe).ape2 pun bes.

sejuk nya cameron highland sgt terasa sbb hotel kami nun di atas puncak heritage,tingkat 3. saya menanti call dr yg tersayang sampai tertido.( without gd nite to my dear.)tp ape2 pun saya tdo lena.hahaha.

keesokan nya, kononnya nak pegi butterfly farm la, pegi pluck strawberi la. last2, kami stop kat tea shop cameron valley. wah, ladang teh...saya tak kisah, asalkan jalan2.next, bee farm yg xd bee tp d madu(heran aku) anyway, mahal la madu kat c2, madu hpa pun x semahal tu. pastu, kami merendek kat dlm kete kena cuaca yg sejuk giler dan hujan. pusing punya pusing, dah kul 12, jadi times up,kena rush balik KL da.babai Cameron Highland. i'll come again, next time xnk lepas kan peluang pegi Cactus Point.huhuhu.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...