Friday, July 31, 2009

hhmm,balik dah...

Hai semua.. Kali ni saya nk berkongsi ttg ziarah Umrah. Sepanjang 24 thn idup kan Bumi ni, saya rasa saya dan adik beradik mmg bertuah sbb nya dah 2 kali berpeluang menunaikan umrah. hhhm, tgu haji je nnti. Kpd sesapa yg belum berkesempatan menunaikan Umrah, kumpul2 la duit2 korang drpd kecik (tiru mcm kami, adik beradik..hehehe) Menabung org ckp. paling2 pun kena ada lam poket rm4000 ke rm6000..Anyway, kita jgn tetapkan kita pegi wat umrah atau haji lam umo berapa tp sedaya upaya kumpulkan duit utk tujuan tu. Kami adik beradik mmg dah ada akaun Tabung haji, sejak kecik lg.Mak Ayah yg wat kn.So, duit tabung, duit raya, duit yg org2 bagi semua mak simpankan ke situ sejak kecik lg, sejak lahir (jadi, pd ibu bapa contohi la mak ayah aku,heehehe). Sentiasa simpan duit ke akaun Tabung Haji utk persedian ke sana. InsyaAllah, niat da ada msti dpt pegi sana. Saya tak faham dgn mentaliti org ramai, pegi kesana utk membeli belah atau berjalan2 Hmm, bukan ke kita kesana utk beribadat dan ziarah di rumah Allah dan berdoa utk dimurah rezeki spy blh smpai kesana lg.. Cuma nya acara sampingan, blh la beli buah tgn dr Madinah dan Mekah.

p/s: ucapan selamat kembali ke Malaysia kepada Mohd Isa Omar dan abg nya dr menunaikan Umrah, didoakan semoga ziarah kalian diterima Allah. dan dimurahkan rezeki utk menunaikan haji pulak lps ni.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...