Friday, January 9, 2009

1st and foremost

Sedar atau tidak, kita mungkin berfikir utk mengejar sesuatu yg tak pasti dlm hidup ini, namun knp kita tidak berfikir bgaimana hendak mengejar sesuatu yang belum dapat yg sudah berada di depan mata dan yg dah pasti. Jadi, kita perlu membuat keputusan yang tepat tentang apa yg kita kejar dan penuh kepastian. Tapi bagaimana menentukan keputusan yang kita buat tepat..? Selalunya kata hati yang kita ikut bukan kata akal. Adakah kata hati atau yang dikatakan firasat itu lebih kuat dari kata akal?

Oleh itu, ada cara yang difikirkan boleh membantu merealisasikan keputusan yang tepat iaitu buat eksperimen. Bukan subjek sains saja yang perlukan eksperimen beb, tp kehidupan kita juga perlukan eksperimen. Kita perlukan langkah pertama utk membuat keputusan yang betul.

cthnya; bagaimana utk memastikan orang yg kita sayang atau lebih seronok kita punya kekasih. tak kisah lelaki atau perempuan,suami atau isteri, makwe atau pakwe yang penting bergelar kekasih, tahu bahawa kita menyayangi nya dan berharap dia pun membalas sayang kita?.. (huh,panjang tol,x sempat fullstop.hehehe.jgn marah haaa..) Kita perlu ckp yg kita syg ke x? ke kita perlu bg sesuatu utk tunjuk kan kita syg...? @ kita sengaja pgl dia syg? haaa, ni la namanya eksperimen,tgk apa respon dia? (kalo xd respon, maknenya org tu xd perasaan, cari je yg lain.abis crita.) Semoga eksperimen berjaya.(jgn meletup sudah)

p/s: sumber tak bertauliah.tq.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...