Monday, January 12, 2009

latest book

Saya ada membaca 1 novel dr Norhayati Berahim,iaitu Chinta.saya suka cara dia bercerita/ menulis sbb novel ni betol2 mnarik saya utk membacanya. tp adik saya kata dia boring baca novel tu.Myb tahap pemikiran dia lom matang kot. Saya suka novel beliau sbb beliau memberi perspektif baru tentang kehidupan seorang gadis atau wanita. Saya bukan ingin membandingkan antara penulis novel lain sperti Alaf 21. Novel Alaf 21 lbh kpd kehidupan dan hubungan suami isteri yg rata2 lbh kepada perhubungan fitrah mrk. Ia sgt tidak sesuai krn langsung tidak memberangsang cara pemikiran seseorang. Yang hanya ingin mrk ketengahkan hnya lah hubungan suami isteri. Kkdg ia hanya akan menjadi 1 angan2 bg pembaca yg rata2 seorg pelajar. Tetapi berbeza dgn penulis Norhayati berahim, beliau byk mengetengahkan ilmu dan bg sy ia sgt berguna pada saya dan saya mengemarinya.

Terima kasih krn membawa dunia novel yg lbh luas.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...