Friday, April 10, 2009

Menapak di DBP

Dari Monorail Maharajalela berjalan cket sampai la DBP tp sbb 1st time dtg cni, so org dtg jemput..knp saya leh ada disini...?haa..sbb isteri spupu saya keja kat cni,dan ptg ni nk blik umah dorang la. anyway, nmpk dari jalan rendah je bangunan dia tp upa2 nya ada 31 tingkat. hehehe..

mcm pelik je bangunan rendah tp d myk tingkat.biasa la tu..bangunan pencakar langit belaka sekarang ni.31 tingkat ni kira rendah la ni.

ape sal saya ckp pasal bangunan lak ni...?hhhmmm...ok.back to our story, DBP ni dewan bahasa dan pustaka.Saya gerun dgr nama DBP ni sbb dalam bahasa, DBP pling pakar(expert). Saya suka berbahasa bahasi ni. Suka dgn penggunaan bahasa melayu yg betul (walaupun kkdg aku campuqkan jugak.hehehe) ok.kat cni la buku2 yg nk dikeluarkan under DBP kena lalui myk peringkat, peringkat PRUF - penyedian manuskrip bersih - penyuntingan - laporan JKE - penilaian pakar - penulisan. (btol la kot).haaa,myk kan...sbb tu buku yg betol2 kualiti je berani anta kat DBP ni.buku cikai (xd lam kamus kot) x main la.huhuhu.

p/s: aku tgk dan aku tulis.betol atau x tnya la yg pakar.www.dbp.gov.my




No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...